Standardy Ochrony Małoletnich
w Biurze Podróży Promotion Club we Wrocławiu
Możesz też przeczytać wersję skróconą.
Dobro i bezpieczeństwo dzieci w Biurze Podróży Promotion Club są priorytetem wszelkich
działań podejmowanych przez pracowników Biura na rzecz dzieci. Pracownik Biura traktuje dziecko z szacunkiem oraz
uwzględnia jego potrzeby. Realizując zadania Biura Podrózy, działa w ramach obowiązującego prawa, obowiązujących w
nim przepisów wewnętrznych oraz w ramach posiadanych kompetencji. Niedopuszczalne jest, by pracownik Biura Podróży
stosował wobec dziecka jakiekolwiek formy przemocy.
Niniejszy system ochrony dzieci przed krzywdzeniem określa procedury interwencji, działania profilaktyczne, edukacyjne,
zasady zapobiegania krzywdzeniu dzieci, a w sytuacji gdy do krzywdzenia doszło – określa zasady zmniejszenia rozmiaru
jego skutków poprzez prawidłową i efektywną pomoc dziecku oraz wskazuje odpowiedzialność osób zatrudnionych w
Biurze Podróży za bezpieczeństwo dzieci biorących udział w wycieczkach turystycznych.
Niniejsze Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem zostały opublikowane na stronie internetowej biura.
Ze Standardami aktywnie zapoznawane poprzez prowadzone działania edukacyjne i informacyjne.
Standardy Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem tworzą bezpieczne i przyjazne środowisko Biura. Obejmują cztery
obszary:
Rozdział I
Obszary Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem
Politykę Ochrony Małoletnich, która określa:
personel – obszar, który określa:
– rozpoznawania symptomów krzywdzenia dzieci,
– procedur interwencji w przypadku podejrzeń krzywdzenia,
– odpowiedzialności prawnej pracowników Biura Podróży, zobowiązanych do podejmowania interwencji,
– zasady przygotowania personelu Biura Podróży (pracującego z dziećmi i ich rodzicami/opiekunami) do edukowania:
Rozdział II
Słowniczek terminów
Rozdział III
Czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci – zasady rozpoznawania i reagowania
Rozdział IV
Zasady reagowania na przypadki podejrzenia, że małoletni doświadcza krzywdzenia
W przypadku podejrzenia przez pracownika Biura Podróży, że dziecko jest krzywdzone, pracownik ma obowiązek sporządzenia notatki służbowej i przekazania uzyskanej informacji właścicielowi Biura Podróży.
Uwaga! Pracownicy Biura Podróży uczestniczą w realizacji procedury „Niebieskiej Karty”, w tym
uprawnieni są do samodzielnego jej wszczynania.
Rozdział V
Zasady ochrony wizerunku dziecka i danych osobowych małoletnich
w treści zgody.
Upublicznienie przez pracownika Biura Podróży wizerunku dziecka utrwalonego w jakiejkolwiek formie (fotografia,
nagranie audio-wideo) wymaga pisemnej zgody rodzica lub opiekuna prawnego dziecka.
Jeżeli wizerunek dziecka stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak: zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, zgoda rodzica lub opiekuna prawnego na utrwalanie wizerunku dziecka nie jest wymagana.
Rozdział VI
Zasady bezpiecznego korzystania z internetu i mediów elektronicznych w Przedszkolu
Rozdział VII
Monitoring stosowania Standardów Ochrony Małoletnich przed krzywdzeniem
Rozdział VIII
Przepisy końcowe
Wrocław, 12.08.2024.
STANDARDY OCHRONY DZIECI I MŁODZIEŻY – wersja skrócona
W biurze podróży Promotion Club, dbamy o to, abyście czuli się bezpiecznie i komfortowo.
Dlatego mamy dla Was kilka ważnych zasad. Zapoznajcie się z nimi uważnie, a w razie potrzeby, pytajcie pracowników Biura Turystycznego!
Nikt nie może namawiać Was do robienia niebezpiecznych rzeczy. Wasze bezpieczeństwo jest najważniejsze.
Wasze uczucia są ważne i nikt nie ma prawa ich ranić.
Pamiętaj!
Jeśli sam/a doznajesz krzywdy lub jesteś świadkiem krzywdzenia innego dziecka to natychmiast powiedz o tym komuś dorosłemu !
Przyjdź do pracownika Biura Turystycznego lub zadzwoń:
Telefon zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111